Hambarg Rdr Rmt 452: 50. Paris Hår Rmt 70: 05. G. H. T.) Londons frakimarknad. Utdrag af hrr Seymour Peacock komp:s fraktberättelse af den i September 1862. Fraktmarknaden har icke väsendtligt förändrats sedan vår sednaste rapport, begäret efter tonnage i de längre träderna var ganska lifligt der förl. månad, och stora affärer gjordes, synen i befraktningar, för ris. De sednaste elserna. från Bombay och Calcutta voro ndre gynnande; raten för död vigt från sistmnde n hade fallit till 52 s. 6 d., men meen är för stegring i den mon årstiden fram. och tonnage är följaktligen begärligt på da, å 60 s. från Bombay 75 s. från krid denna Calcutta. ring i exynnerligast Bombay. ör stenkol till Ostindien är undantag af Aden, re vilkor kunna erhållas utta äro fasta å 30 s. fritt o-traden har varit overksam . samt befraktningen begrähpp. Raten till Stora Bri till hvilken ej skepp erhålles, as 7Ö s. af agenterna i Belgien, men vi hafva r sednaste vecljande frakChinchas fill Cowes för order, för Rotterdam eller Hamburg 3:15 3., till Rotterdaw direkt (under 700 tons) 3: 15 s., Mauritius, 3: 5 s. Till ralien att lasta här 60 s. pr register ton, och för Nya Zeeland 65 s. å 67 s. 6 Från Bottniska Viken 8, till Australien (plankor) och från Memel till Nya Zeeland 8:5s. pr standard, Uti Indien och Kina trader äro verksamma affärer från Newcastle till. Calcutta och åter 5: 10 s. Från Suderland till Bombay och åter 4: 2s 6 d. Från Tyne eller Wear till Aden. och åter från Maulmein Akyab ete. 5: 5 8. ris eller 6: 6.8. teak, från Calcutia 75 -s. å 77 s. 6 d., hem endast; från Bombay 60 s. till London eller Liverpool; från rishamnarne 85 s. till Storbritanien eller kontinenten; Singapore 75 s. Maucitious 55 s. till Storbritannien, 0 8. till Australien. För stenkol till Aden 31, Bombay 25, Calcutta 27, Goda Hoppsudden 27, Galle 2 rsapore 2 24, Hongkong 38, Shanghae Utfrakterna till Stilla hafvet och vestkusten af Södra Amerika äro ganska sällsynta. Tre äro öppna för ett fartyg å 25 s., stenkol 45 s., cokes från Tyne eller Wear till Callao. Cardiff till San Francisco 50 s., Panama 35s.å37s.6 d. Brasilien och Westindien.. London till Rio Janeiro 30 s. död vigt; Pernambucko.20 s. med 60 s. åter från Maroim. Bahia hem 50 s. 5 4. Pernambucco 45 s. 5 Z. Rio Janeiro 47 s. 6 d. 5 2, Cadix till Rio Janeiro och åter 72 s. 6d.542s. 6 d extra om lastning skeri stenkolshamn. Cadix till Rio Grande och åter 90 s. Flatafloden 70 s., Cardiff till Vera Cruz 36 francs, Martinique 26 fr., Newport till S:t Thomas 20 s., Minatitlan till Storbritannien 70 s., Mahagony, Belize 55 s. London till Berbice och åter 67 s, 6 d. t Medelhafvet och Svarta hafvet; London till Donaufloden ochåter 15 s. 3 d., Donaufloden hem endast 11 s., Sulina 8 s. 6 d., Odessa 22 s. 6 d., Azoff 65 s., Alexandria 6 s. å6s. 3 d. London till Genua 20 s. död vigt. Från Newyork till Storbritanien 8 s. 6. d. för order 8 s. direkt hamn. Baltimore 9 s. 8.5. 3 d. direkt. Philadelfia 8 s. 6 d. till Belfast direkt. Montreal 10 s. 6 d. order 10 s. direkt. Quebec till London 35 s., Liverpool. 31 s., Sunderland 33 s., Clyde 33 s. 6 d. å 34s., S:t Johns till Clyde, Liverpool eller ostkusten af Irland 85 s., Hoimsund till Hull eller Grimsby 55 s., stenkolshamn 48 s. 9 d., Sundsvall till Hull eller Grimsby 60 s., Bristol eller Liverpool 70 s., Nyland 60 s., Wifsta varf 55 s., Söderhamn 57 s. 6 i, Gefle till Gloucester 70 s., Danzig och Newrt 19 s., Berwick 16 s., Bristol 21 s., Husum, Sandarne eller Örnsköldsvik till Hull eller Grimsby 60 s., Cronstad till Bristol. kanal 57 s. 6 d, Berwick 47 s. 6 d., Wibörg 55 s., Riga till ostkusten 69 s., eller Nueport 23.s. sleepers. Memel till Hull eller Grimsby 16 s8., London 17 s., Sörhamn till Aberdeen eller Grangemouth 55 s., eenock 70 s. 4 Stenkol till Alexandria s21, AMicante 24, Bareelona 27, Cadix 16, Cagliari 19, Constantinopel 20 10 s., Genua 223 103, Gibraltar 17 10 s., Lissabon 15 10s., Malaga t 20., Malta 20., Marseilla 21, Newyork z 1210s., Odessa 2-18 10 s., Triest 23, Venedig 26. Marknadsborättelse af Westberg Camp. Riga den 24 (5) Sept. 18625 På sednare tiden: ha vi till största delen haft varm och torr väderlek; förliden natt visade termometern cmellerlid blott 5 grader blidt och bör man hoppas att utsigterna för linplantans utveckling ej måtte förmörkas genom nattfroster. Rågskörden har i afseende å såväl qvantitet som beskaffenhet utfallit särdeles tillfredsställande. Hvete har endast gifvit en medelmåttig afkastning, Korn och Hafra stå lofvande. I handeln har föga anmärkningsvärdt förefallit. Lin. Vid en icke obetydlig tillförsel var omsättningen på grund af innehafvarenas fasta hållning temligen inskränkt. Af tyska hus betaltes K 48, PK 50, FBK 53, W 45, D 40. Hampa. De återstående förråderna uppgå till högst 10,000 berk., hvadan en prisdeklination för innevarande FEN näppeligen kan anticiperas. Man beviljade sist: vanlig polsk Ren 126 R.B. mo oM Utskott, 14 , Pass 1RW. oo, l fin polsk Ren 130 å 133. Rn Utskott — 127 å 130. EET Pass 126 å 128. hvartill förblefvo köpare. Råg 116117 I rysk gäller 110 SRo, 116 117 I polsk 112 SRo och 118119 färsk kurländsk 113 SRo. För finsk räkning handlades omkr 800 läster, hvarigenom förråderna in loco betydligen reducerats. Vara af den nya skörden börjar dagligen i små partier inträffa och skulle man kunna afgöra större leveransslut om c:a 14 dagar par rubel billigare än ofvananförde pris. Korn hvaraf så godt som intet återstår, betaltes med 94 å 100 SRo allt efter vigt och qvalite. Hafra utan animo utbjudes till 80 SRo för 75 . Säl. Den nya tillförselns långa uteblifvande öranledde en stegring af 6 SRO pr läst; således r nuvarande noteringen 116—110 SRo för bok och furu. : Salt. För en nyss inkommen Terravacchialaddning beviljades 105 SRo. Höstkonsignatiorer lofva tillfredställande resultater. Bristen på större träfartyg börjar blifva alltmera kännbar: Man slutade i dessa dagar: Wis borg Råg 10 SRo, Uleåborg dito 14; SRo, Englands ostkust Hafre 3 -. 3 d., Hull eller Grimsby Linfrö 3 s. 9 d., Belfast Lin 47 s. 6 d., Lowestofe Sleepers 19 s. 6 d., Antwerpen röda bjelkar 5, er, hvita 6 st. Stockholm Råg och Hampa ; riksmynt 5 4. Ankomne fartyg 1181. Afgångne d:o 1119. Vavalknrasar: I andan 2. 37 — vd