knappast öfverstiga 500 läster, pr Maj å 67. Aug. 6, och in loco 4 Ro 40 kop. S. Rörande Juni Juli-terminer kan ej vara fråga så länge man ännu icke har någon visshet om gynnsamma transportförhållanden. Rågmjöl, SKo 6, i dubbla och 67, Ro i enkla kuhl nominelt, ehurv man genom en trägnare efterfrågan lätteligen skulle kunna framkalla högre fordringar. Hafra: utan affärer, men de oj rdringarne fasta och utan utsigt till att snarligen z ägre; in locc 6 puds S. Ro 5, pr Juni 4. 30 å 4 Ro 50 kop. noteras. Hvete saknar omsättning äfvenså Linfrö Säljarne äro i anseende till den osäkra trarisporten återhållsamma. Pottaska har i följd af dc amerikanska förvecklingarna rn sig upp märksamhet. Förliden tisdag slutades 50 fat h loco å 24!,, Ro S. och 400 fat pr Juli å 237; i dag ha säljarne helt och hållet dragit sig tillbak: och man måste betala SRo 27 för 25 fat in loco Hampolja noteras pr Juni Juli Ro S. 5. 10 kop. Londons fraktmarknad. (Utdrag af hrr Seymour Peacock ) komp:s i Londot fraktberättelse af den 1 Maj 1861.) Vår fraktmarknad är fortfarande utan hf, oc affärerna skola sannolikt -blifva inskränkta til dess de politiska förhållandena på Kontinenter och i Amerika blifva mera stadgade. Upptagandet af tonnage för spanmål från För enta Staterna var i allmänhet icke så verksam under tförliden månad som man bort kunna an taga; men för små fartyg erhöllos höga rater nemligen 8 s. 6 d. från Newyork, 6s. 7 , d. frår Montreal. Vår sednaste befraktning gjordes : 7 8. 6 d. från Newyork; begäret efter fartyg ä för närvarande ganska matt. Hemfrakterna från Indien voro fasta under förliden månad, och oaktadt efterfrågan nu är mindre, äro raterna icke förändrade. Gansk: höga rater gälla fortfarande i de indiska ham narne, t. ex. från Rangoon för ris till Stora Bri tannien har blifvit betalat 90 s., till Kontinen ten 95 s., i Calcutta 70 s.. död vigt, och Bombay 57 s. 6 d. för bomull. till London. I kinesiska farvattnen fortfara små fartyg at vara mycket er för sysselsättning på stäl let, synnerligast mellan Kina och Japan. Intet nytt i guanotraden. Tonnage blef ickt upptaget under förliden månad, ej heller är san nolikt att befraktning i denna trade skall änm på en tid ega rum; vår anmärkning gäller lik: om den europeiska, vestindiska, Bourbonocl Mauritius-traden. Frakterna på vestkusten är goda för små fartyg; sednaste befraktninga: gjordes å 72 s. 6 d. kopparmalm till Liverpool 2 8. 6 d. å 67 s. 6 d. för hvete eller mjöl. Till Australien, att lasta här, 3 å 35 s. pr register ton. Port Philip eller Sydney i 10s. å 315s. för uthamnarne. Till Ny: Zeeland, för små fartyg, 4. Utfrakterna till Indien och Kina äro lägre är under förliden månad. För Bombay 30 s. döc vigt kapaciiet; något mindre för Calcutta; 55 s, Goda Hop sudden. Från Tyne eller Wear för stenkol Bombay 30 pr Keel; 26 s. frår Wales; 25 s. från Birkenhead, 35 Calcutta 31 Mauritius, 27 s. 6 d. Singapore. Salt frå Liverpool till Calcutta 34 s., fritt från adress kommission, Kronstadt till Amoorfloden 90 s.. rågmjöl i säckar. Hembefraktningarne äro If liga; vi hafva slutat i 65 s. från Calcutta, och närvarande quotering är 62 s. 6 d. och med va af rishamnarne 65 8.; Bombay 55 s. till Stor: Britannien eller Kontinenten med val af ham: å Malabarkusten; Java 60 s.; Kolhamn til Mauritius och hem från Maulmein 6 5 s. fö Teak, ut och hem; Maulmein endast hem Z 10 s., Teak 65 s. Rishamnarne till eStora Bri tannien eller Kontinenten 67 s. 6 d. 5 Januar: till 15 April 1862); 70 s. till Stora Britannien. 75 s. Kontinenten för lastning i Augusti, September och Oktober; Mauritius 45 s. Stilla Hafvets och Vestkustens af Amerik: trade är fortfarande matt; hembefraktningar be gränsade till små skepp å 60 till 62s. 6 d. maln. eller andra produkter; från Svanseatiil kuster och åter 100 s. Våra niävarande utfrakter ärc 33 s. å 34 s. från ostkusten till Callao, 42s. 6 d. å 453. Panama, 60 San Francisco. I den brasilianska traden är intet förbättrad: begär för tonnage, och den vestindiska traden är nu så vida avancerad, attengagementerna för denna årstid äro fullbordade. Våra noteringar innefatta följande frakter: Wales till Waranham 30 s., Para 32 s. 6 di Kolhamn till Bahia och tillbaka 62 s. 6 d. å 65 s., S:t Ybes till Ric Grande 40 s. salt; Troon eller Cardiff till Platafloden 40 s., Porto Rico hem 60 s., Havana 70 s.. Hayti 50 s., Belize 62 s. 6 d.; Settlements 65 s., Patook 70 s,, Laguna till Stora Britannien elle, Kontinenten Å5 s. pe 65s. att gå utiballast. Utfrakterna till Medelhafvet och Svarta Hafve: fasta; hemfrakter qvotera vi: 10 s. 6 d. å 11 s. från Donaufloden, 50 s. å 52 8. 6 d. Odessa; 60 s. å 62 s. 6 d. Azof; 5 8. 3 d. Alexandria; Sicilien 2 s. svafvel; Triest 5 s. 3 d.; London till Livorno och tillbaka, ett litet fartyg, 428. död vigt ut och hem; stora till Stor-Britanien 24 s. mjöl; Marseilles 21 s. mjöl, Goda affärer att göra i Hvita Hafvets och Östersjö-traderna. Våra närvarande order innefatta: Archangel till London eller Ostkusten 4 s. häfre. 5 se. tjära, 85 s. plankor; Clyde 5 s. 3 d. å 5s. 6 d. tjära; Dublin 90 8. plankor; Vestkusten 92 3.6 d.; Bristol kanal 90 s. å 92 s. 6 d.; Bordeaux 125 francs 5 4. Cronstadt till London eller Ostkusten 42 s. 6 d. plankor, 2 s. 9 d. hafre, 37 s. 6 d. hampa eller lin; Vestkusten af England eller ostkusten af Irland 3 s. 3 d. hafre, 45 s. hampa ell lin: New-Castle 27 s. 6 d. ren hampa; Yarmouth. 32 s. 6. d. hampa; ostkusten af Skottland 47 s. 6 d. lin; val af Belfast å 50 s. Riga till London eller Ostkusten 3 s. hafre, Helsingfors till London 2 s. 3 d. hafre; Engelska kanalen eller Fransk hamn 2 s. 9 d.; Skellefteå till London 60 s. 5 4; Wiborg till London eller Ostkusten 47 5. 6 d.; Wisbeach 47 s. 6 d.; Whithy 42 s. 6 d.; Bristol 60 s. å 62 s. 6 d. Från Bottniska viken (lägre hamnarne) till London eller Ostkusten 55 s. 5 46, till Kork 70 s. 5 4, Engelska kanalen 60 s. 5 4, Vestkusten 67 s. 5 4, Bristol 67 s. 6 d., Göteborg till Östkusten 30s. 5 4, Engelska kanalen 10 s. extra; Memel eller Danzig till London eller Ostkusten 3 s. hvete, 17 s. timmer; ostkusten af Irland 21 s.; Narva till hamn emellan Dinkirken och Amsterdam 60 s. plankor, 30 s. timmer; Tyne till Riga (lokomotiver 23 fot X8 fot 6 tum X7 fot 6 tum) 50 Guineastycken; Stettin till London eller Ostkusten 3 s, hvete; Königsbeg till London eller Ostkusten 3 s. 6 d. hvete. För öfrigt kunna vi offerera följande: Quebec till London 31 s., Liverpool 32 s. 6 d.; Exmouth 33 s., Clyde 32 s., Troon eller Ardrossan 32 s., Stranraer 34 s., Silloth Dock ,32 s. 6 d. å 33 s. Dublin 34 s, å 35 s., Galway 33 s., Saguenay till London 90 s. (Juli eller Augusti skeppning) Millsfloden S:t Lawrence till London 85 s., Miramichi till Ardrossan 85 s8., Dnblin 85 s., S:t Johns N. B. till Bristol 70 s., Richibucto till Bristolkanalen 20 å 92 s. 6 d., Clyde 90 s. plankor, 30 3. timmer; S:t da Georgia, till Liverpod 100 s8.; Sunderland 100 s.; Havre 100 francs 5 4; Savannah till ett af guvernementets varf 47 8. 6 d.: Hull eller Grimsby 42 s. 6 d.: Montreal till Stor-Britannien 8 s. 6 d. hvete, Bristol direkte 8 s. ärter; Newyork till Stor-Britannien 7s. 6 d. å 7s. 9 d. — Bland stenkolsfrakter Havanna 17, S:t Thomas 17 s., 22, Alexandria 2, 10 s., Alinotera vi: Rio. dgnei