MUSIK. Mamsell Walins konsert sistlidne gårdag hade att fägna sig åt ett i det närmaste fullt !hus. Sjelf uppträdde konsertgifverskan, hvars :milda och mjuka stämma samt flärdfria och lhjertliga föredrag mera egna sig för den elegiska, än den större dramatiska genren, i en praktfull aria ur Halevys Judinnan, i tvenne små täcka skKottska sånger med ackompagnement af piano, violin och violoncell, hvarvid brr dAubert, Arnold och Hallström biträdde, samt tillsammans med mll Michal i den dramatiska duon ur Rossinis Stabat Mater... Mil Walins röst är nog. svag att sekundera mll Michal; ehuru den senare på ett utmärkt sätt förstod att moderera sin sköna stämma. Tvenne mindre duetter af Spohr: Abendied och Das Herz sjöngos af mamsellerna Andreåe och Walin, äfvensom mill Walin : slutligen deltog i den herrliga, ganska vackert instuderade, sextetteten ur Mozarts Cosi fan Tutte. Hr dAubert spelade uttrycksfullt och konstnärligt en aria med variationer för violin af de Beriot. Den: musikaliska delen af publiken skulle dock troligen varit mera tacksam, om hr dAubert i stället hade låtit göra bekantskap med en ädlare kompositionsart än dessa variationer, hvilka numera borde anses tillhöra antiqviteterna. Hr Köbel blåste, rent och säkert, en konsertino för klarinett af C. M. v. Weber. Hans ton i klarinetten har mera klang än mjukhet, hans föredrag mera korrekthet än färg. Orkestern utförde. uvertyrerna till Webers. Euryanthes och de bekanta numvorna ur Mendelssohns Sommarnaitsdröm, på ett berömvärdt sätt, med undantag af en ch annan liten disharmoni i valdhorn. Marschen togs också i allt för hastigt tempo, hvarigneom den: förlorade sin majestätiska sarakter som bröllopsmarsch, och blef i stälet en vanlig paradmarsch. Hr Walin sjöng ned dramatiskt uttryck en vackert instrumenerad aria ur Kublaus Röfvarborg, hvilken lock tyckes ligga nog lågt för hr W:s röst. Sonsertgifverskan, liksom de flesta solisterna, nropades efter hvarje nummer.