till 225,000. De underjordiska delarne af jernvägen äro till största delen fria från de obehag, som vanligen erfaras i jernvägstunnelar. För sin egen skull undvika eldarne så vidt möjligt att lägga nytt bränsle i elden under passagen genom tunnelarne. Oaktadt alla försigtighetsmått förekommer dock en viss qvantitet af svafvelångor i tunnelarne och lokomotivförare klaga öfver hufvudvärk. hondenseringsapparaterna under lokomotiverna för den ånga som utvecklar sig ha dessutom blifvit tilltagna för små, så att de ej äro tillräckligt verksamma. Detta skall dock inom kort afhjelpas. — I början af banans befarande utspriddes det ryktet att flera arbetare på Farringdonstationen skulle blifvit sjuka af giftiga gaser. Detta är på visst sätt sannt, men deras illamående kunde förmodligen till lika stor del tillskrifvas den omständigheten, att de under hela dagen varit i ansträngdt arbete tillfölje af den starka trafiken och ej ens hunnit äta. För öfrigt ha olägenheterna blifvit afhjelpta blott genom att öppna ett par fönster på stationerna.