så alt underredet krossades, hjulen skötos framåt och
vagnstaket med spillror af sidoväggarna blef hängande
på lokomotivet, hvarvid lokomotivets skorsten afslogs
och en del utstående mindre delar skadades. Den an-
dra vagnen i orduingen fick likaledes en del af under-
redet krossadt, men hela korgen framsköts jemte den
öfriga delen af tåget och blef i temligen orubbadt skick
stående på rälerna. Den tredje vagnen i ordningen
erhöll blott en mindre skada; de öfriga blefvo oskadade.
Uti extra-tåget skadades ingen vagn och lokomotivet
synes utan svårighet eller synnerligen stora kostnader
kunna repareras. De fyra axlarna red sina hjul, som
tillhörde de båda sista vagnarna i ordinarie tåget, sam-
manhopade sig framför lokomotivet så att de hindrade
dess vidare framfärd.
Utaf de 19 svårast skadade personerne afled en yngre
gosse på stället; de öfrige 18 infördes med extra-tåg till
Jönköping. Af dessa hade till och med gårdagen 4 aflidit.
Tvenne, snickaren Olar Göransson från Vestra Sallerup
och materialvakten J. N. TLinnholm från Forserum,
hafva blifvit så återställda att de kunnat hegifva sig
till egna hem.