slag, till stat och lärer dervid åtminstone de lägre tjenstemännen i fråga komma, at! erhålla en för dem behöflig löneförhöjning ——nnn a en Upsala—Margretehill (Dan. nemora-banan) jeritvägsarheten äro vi i tillfälle Medaeia, att desamma gått raskare undan, än beräknadt varit. Efter planen sKills nemligen detta år hufvudsakligen vara egnadt åt förberedelser, och arbetet drifvas med endast 500 man, hvaremot det hufyodsakliga arbetet skulle börjas först Hästa år: I dess ställe har arbötsstyrkan Fel plörligon atigit de ttgör nd 1120 man. Nara tem mil äro färdigterasserade, och efter all sannolikhet kan nästa höst bansträckan Dannemora—Harnäs med bibana trafikeras, och derigenom den inkomst beredas, som af ortens bruksrörelse är att förvänta. Bamtidigt dermed torde äfven banan i sin helhet våra till törasspringen färdis, och ela linici öppen för trafik hösten 1874, i stället för enligt plan ett år senare.