fortsatta behandling blifva klart; för när varande kan man blott uppställa gissningar af hvilka en går ut på, att skilnaden skulle härröra derifrån, att den ena parten beräk nar London-Dover aktiernas värde efter dei belopp, hvarä de lyda, under det den andra blott upptager dem till deras nuvarande börspris, 16 till 17 procent. En svårighet af annan art, som kan leda till allvarsamma förvecklingar, uppstod under mötet. Många kreditorer veta nemligen icke rätt, om deras fordringar skola göras gällande mot firman Peto Betts, som har egt bestånd i 18 är, eller mot firman Peto, Betts Crampton, som bildades 1862. Sir Morton Peto upplyste, att den förra firmans passiva utgjorde omkring !a million och den sednares inemot 2 millioner, oberäknadt London Dover-jernvägsbolagets tvistiga stora fordran. Rättens ordförande visste slutligen ingen annan utväg, än att mottaga kreditoreruas samtliga anmälanden under förbehåll af närmare undersökning om, mot hvilken firma de skola göras gällande. Slut ligen uppstod det en vidlyftig förhandling ora kreditorer, hvilka till en del hade undfått säkerhet för sina fordringar. Målet blef derpå uppskjutet till den 15 Oktober, men det kommer nog att räcka länge, innan någon utsigt till slutlig uppgörelse vinnes. — Times yttrar i anledning af denna sak, att det är icke utan känsla af nationel förödmjukelse, som man betraktar fallissementet af ett hv.s, som är på det närmaste införJifvadt med några af århundradets största byggunadsföretag?, Petos fall har rubbat det offentliga förtroendet lika mycket som Overend. Gurneys.