Article Image
vi skulle aldrig ledsna derpå. Publiken kom också i hänryckning. Bravorop, handklappningar och blomsterregn afbröto representationien för en lång stund. Delamma gäller också cavatinan i tredje akten, ehuru ten och annan kännare sade sig ha väntat nästan ännu mer deraf. FordrinBarne på mill Nilsson äro nemligen nu så trögt uppdrifna, att vissa kritici ej äro nöjda, pm de ej serveras med underverk i hvarje ninut. spinnqvartetten i andra akten var let synnerligen mll Nilsson som bravoopen gälldie, och kon utförde också sitt arti i denma qvartett med en effekt, som ittfärdigar: publikens ytterliga entusiasm h de upprepade fordringarne på qvartetns omtaggande, foyern tick man under mellanakterna bra, hurui högt publiken sätter mli Nilssu och meed hvilken djup aktning den utfar sig om såväl hennes konstnärskap som hanes perssonlighet. Det är en stor triumf. hjeune et charmante diva, såsom hon alränt kalllades deuna afton i foyern, är de sannastte konstnär och den aktningsvälaste qvrinna.? — Paris kan icke alltid önå dennna förening, men det anser sig likäl böra . beundra den. Fotow eejelf, kompositören, hade ansett sig böra reesa till Paris, för att vara när varade vidd denna första representation af Maria på en verkligt fransk scen. Han bttrykte sbitt lifliga bifall öfver det sätt, hvarå mlil Nilson återgaf Marthas parti, och tattadde sig lycklig att i Paris ha funnit e sådann tolk. För öfrigt?, sade Flo: ow,har ingen artist, med undanteg af Jenn)Lindd, så behagat mig som mamsell Nilsso,

30 december 1865, sida 3

Thumbnail