YT 1857. 1856. ET Magdeburg—Leipzig .......... 24 I-23 14 Leipzig—Dresden :. LE AT Se Ve ET Niärnberg—Firth SE 15 14, Magdeburg—Halberstadt. .) 13 I 12441 83; Ober—Schlesische........ .... 13) 101 8, Kejsar Ferdinands Nordbanaj 12 15 1 97; Pfalziska Ludvigsbanan ..... 10 9.16, Taunusbanan............ PR OR SS ANA Berlin—Stettin. : ....cse....e) 942 I IVA 4 Österr. Staats FEisenbahnSällskapets ....svsvssss sr 1319, p 145; Berlin—Anhalt le SITA CR Cöln—Minden .:...ssssssessster 9 8. I6!0,,, Berlin Potsdam-Magdeburg 9 7 LÅ Hamburg—Bergedorff......... 8 Tua Buschterahder-kolverkets. 8 8 8 Altona—Kiel. ....ss.s serssrss I KE ÄVS FY PE BER Thiäringer-jernbanan .......... 7 63, 47, Rendsburg—Neumiänster.....) 6!; ) 6!, 677; Rhenbanan a NSO 610 Berlin—Hamburg . 6 by Av, Stargard—Posen..... IN BE äv JO Frankfurt—Hanau............e) 92 ) 4 3; Breslau—Schweidnitz—FreibUT gola: Sptsiuntr vä var bj 9 SY Hessiska Ludvigsbanan...... 5 5 I 414 Ruhrort—Crefeld—Gladbachl 4, I 37, 13 y Pfalziska Maximilian-banan 4!7, I 4, 4, Aachen—Disseldorff (garanteradfön:s.;.. TS Er SAR ferm Neisse—Brieg .. FLEET SSR fä Bergisch-Märkische 1 0 RE Er 1 fr BAM Liibeck—Btichen......... ..... 3 3 AR Kurfursten Fredrik Wilhelms Nordbana..:........ 3 AR UA Bö RA Anhalt — Cöthen —Bernburg (garanterad)a,........m.ms... 2:14.) Av SK Cottbus—Schwielochsee :.... lr ög Mecklenburgska . ..... ; KJ ES Höchst-Soden...... LES ROT RV Prins Wilhelms...... AV Lögg Dresden—Tharandt . ..... SPE 0 2, Löbau— Zittau (blott å aktierna Litt. Bisse Ad) (1) — Briinn—Rossitz ... bult 8 To fö Cöln—Crefeld .......PR SO 0 30 Glickstadt—Elmshorn........ I SVÄVA re Neder-Schlesiska bibanan... , I at l 4 Magdeburg —Wittenberge... 4a 4 3. Aachen — Mastricht............. 0 VR Vd Wilhelmsbanan -(Cosel—OUerbergin.4s ääv.gerina 0 0 FA Denna öfversigt visar att dividenden 1851 var större för 21, mindre för 9, lika so: för 15 banor somfuynder året 1856. Förtr: banor blef den uppgifna dividendens utbe talning blott möjlig genom stalegarantien. Två banor gåfvo för första gången divi dend, men två (första och andra gången) ingen divilend. I medeltal för alla 45 banorna besteg sig dividenden för 1857 til 674, procent med afseende icke fästadt å aktiekapitalernas olikhet, men eljest till cire 8, procent. Kostnaden för banornas anläggning och utförande pr mil gifver dem sinsemellan följande rangordning: