Article Image
Utdrag af Herrar SEYMOUR PRiC i ar den I Förändringen i fraktmarknaden sedan. rår frakterna hafva i allmänhet visat tend Guanobefraktningarne voro under tillsammans 40060 tons register till de För eller afgående i barlast och 3. 10 s. för få alltjemnt till Continenten, men behofvet tycks följande: Chinchas till HamVårg eller Rotterdam ordre Kå Co i London fraktberättelse prit 4862: : rra cirkulär War icke varit af särdeles vigt, men ande. ifliga och vi befraktade fartyg å il? 4 pr ton för fartyg på våg ående indirecte, Befraktningarne fortgå ännu lock snart vara upptyldt. Våra noteringar äro Cönnossementernas undertecknande: Fartyg som gå ut i barlast ...s. . 4. 00. 0. :o med Gujghet att taga utlast KORUNA fe. ; 3. 15.0 Dito 7 Rotterdam direkte 15 seler d hamn i Danmark. Sv eller Norge, ö högre än tiania eller till en säker hamn i Östersjön, ej nordligare ön Kronstadt 85 s. eller till Cork för ordre till en säker hamn i de Förenade Konungarikena 70 s., allt befraktarnes option. Dito Reunion -!.71.4.4.2.. nd. a Dito Martinique eller Guadeloupe Ofvannämnda ordres jiro uteslutan mindre fattyg, som gå direkte till lastn ; ; ei 3 0,0 Till Reunion och Antillerna föredragas i Brasilien. t Vi notera till Bombay 40 s. Per Tug. ton: 50:38 5286 d.; Clyde Bombay 22 s. 6 A hem 70 8, För fartyg sam anlända 15 Ma Teak till en Fransk hamn 95 s.; tur retur Kina retur 110 8. Småfartyg kunna befrak toti, frit Umgälder, bundna för 12 månader. RENT RE Stilla Hatvet och Yestkusten af Södra Amerika. Tillgången på utfrakter är särdeles knapp. Från Bristolkanalen till Walparaiso notera vi 32 s. 6 d. för jern; Callao direkte 25 s.; Th sland; Vancouwers land 40 s.z San Francisco 40. På returfrakter finnas nästan ingen tillgång, med undantag af guanofrakter. : ; Brasi rstindien Te. Efterfrågatl på fartyg är lifligare än f rat och hafva vi snarare uppnått bättre vilkor. Våra närvårande fötehinigär äro följande: ; London till Rio de Janeiro 28 s. retur 40 s 5 proc.; Cadix--Buenos-Ayres 32 s.; La Plata floden retur 70 8.5; Rio Grande retur eller endast retur 50 s. 5 proc.; Cette—Rio de Janeiro 30 8. å 31 s.. salt, eller 50 francs j on dead weight salt vin; Cardiff Rio de Janeiro retur till England eller Continenten 90 francs: eller 0 francs dirckte till Marseille eller Bordegux, eller 100 francs om beordrad till Göteborg eller Köpenhamn; Kolplats Rio Plata retur 72 8, 6 d.; Cette Santos, salt, 31 å 32 s. eller 37 s. 6 d. å 40 s. till Monte-Video eller Buenos-Ayres: London-—Berbice retur 67 6 d. eller 70 s. med utlast från Grangemouth; LondonTrinidad retur 67 s. 6 d.; Jamaica 72 s. 6 d.; CardiffDemarara retur 65 s.; Newport S:t Thomas 15 s,, retur från Portö-Ri s. eller 62 s. 6 d. att gå ut i barlast för fartyg ej sfver 220 tons med 2 s. 6 d, extra för f ler 160 tons; Kolplats Havana retur 75 3. el er 60 8. retur, för fartyg under väg; Tyne dupe retar från Antiqua 72 s. 6 d.; Trinidad —Havre 40 8. option Marseille 47 s. 6 d. golia; Antiqua London 50 s. fritt vid sidan; Belize 78. 6 d..1 mahogny; Minatitlan Clyde 75 s.; Lontton—Vera Cruz retur från Minatitlan 75 s.; London—Honduras retur 72 8, 6 d. Medelh Svarta Hafret ke. Utfråkternä hafva blifvit något fa: ch returfrakterna hafsa äfvenledes undergått någon urbattivg. Vi notera från London Main, Galatz retur 14. s. 6 d.. hvete; London— Genua, Livorno 20-s., fetur från Livorno 19 s.; Al ria små fartyg. som tidigt anlända 6 å 6 s. 3 d.; drå fättyg 5 8, 6 d. å6 8.; Donau 10 s. G d.; Sulinah 7 s.:; Odessa eller Sulinah 45 8.; Azoft .; Smytha 37 s. 6 i. å 40 5.; Sicilien -Englandi svafvel 22 s.; Havre, Hamburg 21 s.; Krontadt 208,5 Messina, Neapel—England. olja 50 s.; Havre, Hambu ) 8.: Östersjön 55 s. 10 i eilleEngland, oljekaker 19 s.; Pomaron—Liver Kaurracbu 50 s.; Goda Hoppsudden da Hoppsudden 7. Från Bombay 8: Calcutta 70 s.; Java 75 å80 s.;-Moulmein, Risplats att ablända i Oktober 708.; Kolplats på tid för fart i Kina till 17 å 18 s. per reg. at rot Tyne Cadix retur England 30 s : Ma ; 00) 148.; Tyne eller Glasgow 15 8.3; London 46 8.5 London—Poti retur 85 s.; Cardiff-Algier cz retär, fråff Azu 308.; Tyne Livorno, jern 23 å 218. dat ay Canada de. Fraktmarknaden för trä är fortfarande au, men efterfrågan af fartyg för Spanmål har varit Aigare. Vi notera följande: hebbs Ödon, plankor 85 8.; Liver 1 Xr; Plym ) I 28 å 29 s.; Hull, Grimsby 80 s. plankor, 29 s mtb 28 5.; Bristol Kanalen 30 å 87 s. 6 d.; Clyde, Ostkusten Irland 8 Limerick 30 8. : jaenay eller is Säint Lawrencefloden-—-Huli. Grimsby 77 s. 6 d. å 80 s. fivssensche — Londony Ostkusten 75 s.; Hull. G imsby 72 8. 6 d. å 75 s. : j? Johns en Cint ar fa år 70 Av Hall, pöl köl 2 äl 0 ; neger san s Hutk Grimsby 75 8.; London, Vitkusten 75 s., Eng. Kanalen 80s. Fö vad — TöRdon, Ostkutten 10.5. TERS rchengel lymouth 5 s. 6 d., tjära. ; eld RÅ Plymouth 3 s. hycter p ev-Tork England 7 s, 6 då 7 S.4Montrea2l—England 7 s. 6 d. å 7 s. å z stenkol! och Jern

23 april 1862, sida 4

Thumbnail