öfverlefvande af de fyra, Walton, blef bokstafligen lefvande begrafven; han upptogs likväl snart och fördes till en läkare samt befinner sig nu på bättringsvägen, Walton påstår att lokomotivets fjedrar redan sprungo omkring: 450 alnar från det: ställe der-vagnen hoppade ur banan. ; De utsläppte ångan och stoppade så fort som möjligt, men lokomotivet hade föriorat jemnvigten och föll snart på sidan, hvarpå den fruktansvärda sammanstötningen mellan vagnarne egde um. Lyckligtvis blefvo inga af passagerarne, hvilkas antal vår ringa, allvarsammare skadade. På det ställe, der olyckshändelsen inträffade, beskrifcer banan en kurva, hvilket troligen bidragit till katatrofen. Den första stöten synes hafva egt rum omkring 300 fot från den plats, der lokomotivet heppade ur banan, på högra skenstolarne. Dessa hafva tydligen erhållit svåra stötar, synnerligen der:lokomotivet gått ur skenorna. Från denna punkt till det ställe, der olyckan skedde, är först den venstra skenan splittrad på en längd af 60, fot, hvarefter alla skenorna äro uppryckta på en sträcka af samma längd. Häraf kan man antaga att lokomotivet varit orsaken till olyckan.