Ul, HOIA v HU: Pfentl, Pr Ae66nNr 0 fr rr
gälds.
Riga den !., Jull 1824.
Väderleken fortfar att vara kall och regnig till den
grad, att grundade farbågor eppstå för årsvexen, i syn-
nerbet byad häöstsäden betriffsr. Det är gifvet, att råg-
skörden ej kan bli öfver medelmåttan, då väder:eken va-
Tit missgynvande slit sedan blomningstiden. Också mär-
kes redan bär och der id Los spekulanterne, men ännu
ingen fremmande efterfrågan. Deremot är Korn i fortfa-
rande begär för Holland ecb Eagland.
Linåkrarne stå i alimänhet mycket bro. — Hampa kar
anses nedgående och i parti skul!e man kunna köpa un-
der notering. Nirvarande tidpurkt måste anses som böst
för upphandling:r.
Hampo!ja bar tagit faveur och betates för Tyskland
med 82 Rub. B. A.
Importen af Sat är måttlig, och så fremt tillförsel e!
kommer på lösa händer, skall det troligen lyckas att lyfte
Prisen mot hösten. — Sill i begär. — Tjira kan ej mer
beböfvas.
På fraktsökande fartyg är brist och ngra större suzepp
sökas för Trävaror till Medelbsfvet.
1 Priserna å utglende och inkommande varor noteras så-
oada:
Hampa, ren, ukrainer. . . Bko Rub. 76 pr skepp:d.
d:o d:o, posk, fin, vs p 85
d:o ulskotlts, ukrainer 70
d:a d:o, — polsk, fin 80
d:o Pess, utraiaoer .. 66
d:o — d:o, polsk, fin .. 75
d:r Pass, Pass su ss ss OM 60
go Blir ooo sc cca 42 å 48
Lin, Thiesenhb. et Droj. Rek.
grått. .... sc. Si fv. Rob. 30
d:o d:2 do, britt 28
d:o Padstoben. gescbnitten
gråll .. ss sr ss 6
7d:o do d:o hvitt 2å
d:3 Risten-Dreibind ... UU
d:o Blår ... ss cos so 44
Slaglinfrö . ...-..- -. Bko Rub. 437, å46 pr tunna
Hampfrö . . ... 407,
Hrete, kor:ändsk -406 pr jäst.
Rig, d:o 62 å 63
Korr, e:0 581, ?
d:o d:o 64
Hafre, rysk, porinet. ... 47 å 48
Salt, Terravecha ...s.. M v 76,77 om
d:o Yvrica, rödt . . - . . -. 75V,å76 X
fd:o S:t Ybeg ...s.s.sc0.t. BP 67
i d:o Lissåbon. . ss ss. 0 P 65 å 64
d:o Liverpool .. s ss se MP 60
Sill, norsk ..... sena PM 75 å 78
Tjära, finsk .......c -2V, pr tunna.
London 38!,; pr 1 Rub. Silfver.
Hambarg 35 -— —- -
Amsterdam 195 — - -—
E Si!fror-Rubel 350 Cop. B. A.
—LV——E TREK IDR