hedsätta mitt medborgerliga rykte och anseende i allmänna opinionen, borde jag, må hända, hafva lemnat denna låga insinuation åt ett rättvist förakt, likasom jag redan åt glömskans natt öfverlåitit den nära nog våldsamma behandlinz, jag af af kustboerne fick, vid olyckshändelsen i flere afseenden, vidkännas och hvilken med fakta kunde styrkas; men, såsom boende på en aflägsen ort samt dessutom hetare af alla processer, vill jag blott för den resp. allmänheten hafva omnämndt, att jag först, genom ofvannämnde Götbeborgs Handelsoch Sjöfarts-Tidning inhemtat, att förhållandet ned sagde fartyg nu skall vara sådant; men buru dermed tillgätt, är mig till alla deJar obekant, belst jag inför vederbörande auktoriteter, i den ordning lag bjuder, blifvit frikallad från allt vållande till olycksbändelsen, när den timade, och hvad som sedermera der å orten sig tilldragit med vraket. är mig både okändt och likgiltigt. Calmar d.3 Okt. 1843. . M. RENSTRÖM CALMAR den 4 Okt. Ett Finskt större fartyg, hvilket sprurgit läck i öppna sjön och med hissad nödsignal sökt hamn vid Wållö, lärer der stött på grund. Derigenora att lasten, bestående af trävaror, lossades, kom fartyget flott, hvarefter det, sedan skadan biifvit något bjelpt, fortsatte sin resa. Om farlygets namn m. m. sakna vi närmare underrättelse. (Calmar-Posten.) FAR EE a a a va erna