tare, åtminstone Prånadtliga meddelanden i tidvin-
garna om hvad med rörelsen å kanalen: passerade,
hvilket kan härleda sig från dess obetydlighet un-
der denna tid, utan äfven deruti, att man icke ens
sett en summarisk uppgift på huru stort antal far-
tyg och varumängd under årets lopp begagnat
denna fart; äfvensom, enligt hvad uti bref från Gö-
teborg till Red. blifvit öfverklagadt, ännu ganska
nyligen ingen der hade sig bekant, att raset å West-
Götalinien blifvit botadt, ehuru detta hade skett redan
d. g sistl. April, tills långt efteråt unrättelse derom
meddelades: allt omständigheter, hvilka hkasom hvar-
lje upplysning, som angår kanalfarten, borde för den
trafikerande allmänhetens skull ligga Direktionen
om hjertat. Emellertid är det att förmoda, det
Direktionen, vid en så vigtig fråga som den nu fö-
revararande, har all möda ospard, alt det icke må
gå med denna offert ifrån England som det gick
med gaslysningen i Stockholm, hvars utomordentliga
fördelar, i följd af ett par småxkliga invändningar,
gingo hufvudstadens invånare för alltid uv händerna.